Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2010

Τσουχτερά τέλη για τα μεγάλου κυβισμού Ι.Χ. – Εκπτώσεις στα μικρά


Πρόσθετη επιβάρυνση έως 150 ευρώ για τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών, σε σχέση με τα όσα προέβλεπε η πράξη νομοθετικού περιεχομένου του Γιώργου Σουφλιά, μελετά η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος. Την ίδια ώρα προτείνονται χαμηλότερα τέλη σε σχέση με τη ρύθμιση Σουφλιά για τα μικρότερου κυβισμού αυτοκίνητα από 1.357 κυβικά και κάτω. Οριστικές ανακοινώσεις, πάντως, για τα τέλη κυκλοφορίας και την απόσυρση αναμένονται ίσως και σήμερα με τις πληροφορίες να θέλουν το υπουργείο Οικονομικών να επανεξετάζει την εισήγηση της κ. Μπιρμπίλη. Κι αυτό διότι εκτιμάται ότι με τα προτεινόμενα τέλη θα υπάρχει απώλεια εσόδων για το κράτος.

Σύμφωνα, λοιπόν, με πληροφορίες για τα Ι.Χ. 786-1.357 κ.ε. προτείνονται τέλη κυκλοφορίας τα οποία είναι χαμηλότερα κατά 25 έως 75 ευρώ σε σχέση με τα τέλη που προέβλεπε η ρύθμιση Σουφλιά. Μάλιστα, η μεγαλύτερη «έκπτωση», των 75 ευρώ (από 212 στα 187 ευρώ) γίνεται στα οχήματα 786-1.357 κ.ε. που είναι όμως πολύ παλαιά, με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας πριν την 31/12/1995. Στην κατηγορία των 1.358 κ.ε. - 1.928 κ.ε. προτείνεται να παραμείνουν τα τέλη κυκλοφορίας στο επίπεδο που ρυθμίστηκαν από την τροπολογία Σουφλιά. Στην κατηγορία από 1.929 - 2.357 κ.ε. η υπουργός Περιβάλλοντος έχει εισηγηθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, τα τέλη να είναι υψηλότερα σε σχέση με τη ρύθμιση Σουφλιά έως και 150 ευρώ.

Σημειώνεται ότι δεν προτείνεται καμιά αλλαγή για τα τέλη κυκλοφορίας που προβλέπει η ρύθμιση της προηγούμενης κυβέρνησης για τα Ι.Χ. της κλάσης Α, δηλαδή για όσα έχουν άδεια πρώτης κυκλοφορίας από 1/1/2005.

Αντίθετη η αγορά

Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις, πάντως, βρίσκουν αντίθετη την αγορά αυτοκινήτου, καθώς θεωρούν ότι η κυβέρνηση, παρά το «πράσινο» προφίλ που προβάλλει, προσανατολίζεται στο να καθορίσει τα τέλη κυκλοφορίας βάσει του κυβισμού του αυτοκινήτου και όχι βάσει των ρύπων. Αφενός διότι εξασθενεί το αντικίνητρο διατήρησης παλαιού και ρυπογόνου οχήματος -τουλάχιστον στα αυτοκίνητα μικρού κυβισμού- αφετέρου διότι ούτε η νέα κυβέρνηση φαίνεται να υιοθετεί μια μέθοδο υπολογισμού των τελών καθαρά με βάση τους ρύπους. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα έσοδα του κράτους μόνο από την είσπραξη των τελών κυκλοφορίας εκτιμάται ότι ανήλθαν το 2008 σε 839 εκατ. ευρώ. Το 20% των εσόδων (περί τα 171 εκατ. ευρώ) προέρχονται από τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων άνω των 1.929 κ.ε. που αποτελούν μόλις το 7% του στόλου.

Ανεξαρτήτως, πάντως, του τι τελικώς θα ισχύσει, κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών αναφέρουν ότι πιθανώς θα δοθεί παράταση για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, καθώς λόγω της καθυστέρησης λήψης οριστικών αποφάσεων θα καθυστερήσει και η έκδοση των σχετικών ειδοποιητηρίων. Ιδιοι κύκλοι, τέλος, αναφέρουν ότι όσοι έχουν ήδη αποσύρει τα οχήματά τους θα λάβουν το ειδικό μπόνους βάσει της ρύθμισης Σουφλιά. Αμφίβολο, πάντως, είναι τι θα γίνει με το μπόνους των 1.000 ευρώ για την αγορά νέου αυτοκινήτου, εάν δηλαδή θα δοθεί σε όσους έχουν ήδη αποσύρει παλαιό και παραγγείλει νέο αυτοκίνητο.

Δημητρα Mανιφαβα
Πηγη:www.kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου